Voice over IP bij Dairiten

Dairiten is een innovatieve en vernieuwende organisatie. Als onderdeel van de Marktconcurrent delen wij de missie  om voor onze relaties tot een hele goede maar wel prijsbewuste oplossing te komen. Deze missie voeren wij door in onze diensten. Daarom hebben wij gekozen voor de VOIP oplossingen van EnterpriseVOIP en de Cloud telefooncentrale van Xelion. Beide partijen leveren de beste prijs prestatie op hun eigen gespecialiseerde gebied. Voor meer informatie over Xelion klik hier.

Voor onze MKB-klanten is een IP-telefooncentrale met een IP-telefoniedienst een hele goede keuze. Onze MKB-klanten kunnen geld besparenop hun belkosten, hebben meer functionaliteit beschikbaar en zijn beter bereikbaar voor hun eigen klanten. U kunt uw eigen voordeel berekenen met de bespaartool (Klik op de tekst en bereken uw voordeel)

Vraag aan uw contactpersoon of via info@marktconcurrent.nl meer informatie aan en ontdek wat de Marktconcurrent voor u op het gebied van VOIP kan betekenen.

Wat is EnterpriseVOIP?

EnterpriseVOIP is een voice over IP dienst, waarmee communicatie via internet mogelijk is: bellen en gebeld worden. SIP accounts vormen de kern van de dienst EnterpriseVOIP.

Doormiddel van SIP accounts kan er gecommuniceerd worden. Een SIP account, dat in een IP telefooncentrale of andergeschikt internetapparaat geconfigureerd is, meldt zich automatisch via internet aan bij EnterpriseVOIP. Daarna kan er gebeld worden via internet of via een privaat IP netwerk.

 

VoIP (telefonie)

De VoIP dienst biedt de hierna volgende functionaliteit. Bij het SIP account worden (1 of meer) geografische telefoonnummers geleverd, die ‘gekoppeld’ zijn aan het SIP account. Dit kunnen nieuwe telefoonnummers zijn of nummers die geporteerd worden naar EnterpriseVOIP.

Bellen en gebeld worden:

  • De aan het SIP account gekoppelde telefoonnummer(s) zijn bereikbaar vanaf alle vaste en mobiele nummers,
  • Met het SIP account kunnen analoge en VoIP telefoonnummers worden aangekozen, zowel nationaal als internationaal, zowel vast als mobiel (m.u.v. satellietnummers),
  • 112: De aankiesbaarheid van nooddiensten wordt ondersteund.

Per SIP account kan één telefoonnummer als hoofdnummer aangemerkt worden. Dit nummer wordt weergegeven bij uitgaande gesprekken en wordt gebruikt als een gidsvermelding gewenst is.

Afhankelijk van de gebruikte IP-apparatuur, is de keuze voor:

  • 1 SIP account met alle telefoonnummers die nodig zijn,
  • Meerdere SIP accounts met elk 1 (of meerdere) telefoonnummers.

Blokkering en B-nummer afscherming

De volgende bestemmingen kunnen voor een SIP account geblokkerd worden:

  • Nationale service nummers 0906
    • Blokkering van de servicenummers voor erotisch amusement en babbelboxen. Het zijn de telefoonnummers die beginnen met: 0906, 0800-406, 0800-43, 0800-46 en 0800-49
  • Nationale service nummers 0909:
    • Blokkering van de servicenummers voor betaald, erotisch amusement en babbelboxen. Die nummers beginnen met: 0909 en verder gelijk bovenstaande,
  • Nationale service nummers 0900:
    • Blokkering van alle voornoemde betaalde servicenummers,
  • Mobiele nationale bestemmingen (06)
  • Internationale bestemmingen.

B-nummer afscherming:

Indien gewenst kunnen telefoonnummers afgeschermd worden op een gespecificeerde factuur van bellers. De laatste vier cijfers van het telefoonnummer worden afgeschermd door ****.

Doorschakelen

Op een SIP account kunnen twee soorten doorschakelingen worden gerealiseerd:

  • Direct forward: hiermee worden alle binnenkomende oproepen doorgeschakeld naar een ingesteld telefoonnummer/SIP account.
  • Backup forward: doorschakeling van alle binnenkomende oproepen naar een ingesteld telefoonnummer/SIP account, als het SIP account niet meer is geregistreerd bij de EnterpriseVOIP dienst. Dit beschermt u tegen bv. onbeschikbaarheid van de internetverbinding.

Om misbruik te voorkomen, mag er niet worden doorgeschakeld naar servicenummers (08xx, 09xx), noodnummers (112), nummers zonder netcode of buitenlandse nummers.

Gidsvermelding

Wij zorgen desgewenst voor een standaard vermelding in de telefoongids, in elektronische gidsen en bij nummer informatiediensten. Het gaat om één vermelding per SIP account, dus alleen van het hoofdnummer.

Fax2mail

De fax2mail dienst ontvangt faxen op een SIP account en stuurt deze door als PDF bijlage naar een vooraf aangegeven email adres. De fax2mail dienst wordt geleverd op een normaal SIP account met 1 telefoonnummer.

Network Operations Center

Het Network Operations Center waakt 24/7 over EnterpriseVOIP en is tijdens kantooruren altijd beschikbaar voor vragen.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *