Effectieve banners

Effectieve banners zijn hele goede oplossingen voor het verspreiden van informatie over een bedrijf/product om op die manier in contact te komen met de juiste doelgroep. Wij van Dairiten maken voor onze partners passende banners als onderdeel van het beheren van hun affiliate netwerk. Wij vinden het van belang om goed na te denken over de banners die beschikbaar worden gesteld via deze affiliate netwerken. In dit artikel vindt u een aantal aandachtspunten waaraan de banners die gemaakt worden door Dairiten voldoen om conversie te stimuleren.

Affiliate netwerken en effectieve banners

Voor een succesvol affiliatenetwerk zijn effectieve banners bepalend voor succes. Affiliate marketing is primair gericht op verkoop. Een affiliate wordt betaald als de bezoekers die hij doorstuurt overgaat tot een aankoop. De affiliate banner zal aan moeten zetten tot een aankoop.

Doel

Wij stellen samen met u een doel vast dat gecommuniceerd kan worden naar de doelgroep. Is het doel branding of het realiseren van conversies? Wij zorgen voor een passende boodschap op de banners. We spelen in op de behoeftes van de doelgroep en creëren herkenning en nieuwsgierigheid door bijvoorbeeld een vraag te stellen. Op deze manier maken we van banners effectieve banners.

Call-to-action

Zodra het doel van de banner duidelijk is, is het tijd om de doelgroep aan te zetten tot actie. Dit kan wederom door een vraag te stellen, USP’s benoemen of de consument vragen actie te ondernemen, denk aan: “Meer weten?”, “Bestel nu, morgen in huis!” of “Bekijk ons assortiment”. Bij een call-to-action is het goed een button te gebruiken. Door het klikken op deze button moet het voor de doelgroep duidelijk zijn wat er vervolgens gaat gebeuren. Wij houden bij het verwoorden van de call-to-action rekening met de doelgroep. Verwoordingen als “Koop nu” kunnen bijvoorbeeld averechts werken.

Huisstijl

Elk bedrijf heeft een eigen huisstijl waar het bedrijf aan te herkennen is. Wij zorgen ervoor dat deze wordt toegepast in de banners om zo herkenning te creëren. Wij gebruiken daarnaast ook het logo in de banners, zeker als het doel is naamsbekendheid realiseren. Effectieve banners waarin de huisstijl is verwerkt zullen de conversie zeker verhogen.

Landingspagina na de effectieve banners

Als de banners eenmaal ontworpen zijn, is het van belang de reis van de doelgroep te vervolgen. Waar komt de consument op terecht zodra ze hebben doorgeklikt op een banner? Samen zorgen we ervoor dat deze pagina aansluit bij de boodschap op de banner, zonder hiernaar te moeten zoeken. Op deze manier komt de overtuiging die we neerzetten in de banner weer terug op de landingspagina en is de effectieve banner een feit.

Naast de genoemde punten is het van belang kwalitatieve afbeeldingen te gebruiken waar bijvoorbeeld een product op staat en de juiste bannerformaten te gebruiken. 

Voorbeelden van effectieve banners door ons gemaakt

Dairiten is een handelsnaam van Marktconurrent.

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *